۳ ثانیه-سید مرتضی ملائکه؛ لیگ WNBA بارها ثابت کرده است که تیم مارکتینگ بسیار ضعیفتری از NBA دارد و شاید به این دلیل است که علیرغم بازیهای نسبتا جذاب و سرمایهگذاریها نمیتواند مخاطب خودش را پیدا کند.
اگر چه با گذر زمان و آمدن پدیدههایی نظیر سابرینا یا کیتیلن به مرور WNBA به خانههای بیشتری راه یافت. اما هنوز که هنوز است این لیگ از نظر اقتصادی در ضرردهی کامل است.
آنها معمولا بدترین زمان را برای مهمترین اخبار و وقایع انتخاب میکنند.
برای مثال چه کسی علاقهمند است که ساعت ۷ صبح شرق آمریکا و ۴ صبح غرب آمریکا از خبر امویپی شدن ایژا آگاه شود. چه کسی اصلا در آن زمان بیدار است؟ مهمترین خبر لیگ را زمانی میدهید که همه خواب هستند؟
از آنطرف چرا WNBA انتظار دارد در روزی که مهمترین بازیهای فوتبال آمریکایی لیگ NFL برگزار میشود کسی علاقهمند به دیدن پلیآفس بسکتبال بانوان باشد؟ چرا زمانبندی شروع پلیآفس این بازیها دقیقا بر روی بازیهای فوتبال است؟
چرا کیتیلن کلارک که بیشترین تماشاچی را به ورزشگاهها و بیشترین بیننده را پشت تلویزیون مینشاند در تصویر پلیآفس امسال دیده نمیشود؟
همین امروز تیم مارکتینگ WNBA را اخراج کنید و یک تیم تخصصی جایگزین آنها کنید! این لیگ پتانسیل بسیار بالاتری از وضعیت کنونی دارد. WNBA توانایی تولید ثروت دارد.